Obecnie już nikt nie ma produktu, jakiego nie miałaby konkurencja.

Dlatego dla klienta ważna jest nie tylko jakość obsługi czy cena, ale także to co niesie za sobą efekt pierwszego wrażenia: przekonanie że kupuje się coś wyjątkowego, coś na co warto wydać pieniądze bez poczucia, że może jednak ten produkt nie jest tak dobry jak u konkurencji.

Ja pomagam stworzyć to jak najlepsze pierwsze wrażenie.

Zdjęcia produktowe

Zaawansowane packshoty, w których oświetlenie podkreśla cechy produktu i nadaje mu charakter. Wysoka rozdzielczość i retusz który niweluje nawet wady procesów produkcyjnych.

Filmy reklamowe

Swoje narzędzia trzeba prezentować kompleksowo. Zdjęcia pomagają ocenić produkt od strony technicznej, ale film pozwala stworzyć o nim szersze wyobrażenie. I wrażenie.

Twój kanał na YouTube

Chcesz stworzyć społeczność wokół swojej marki i zwiększyć tym samym świadomość o swojej marce na rynku? Stwórz swój kanał na YouTubie i publikuj te treść na TikToku i Instagramie.

ZDJĘCIA PACKSHOTOWE I ARANŻOWANE

Packshot to podstawowy budulec w sprzedaży. Wykorzystuje się je na stronie internetowej, w katalogach, na opakowaniach, ulotkach. Ale przede wszystkim są one wykorzystywane w e-commerce i od tego jak są wykonane, w bardzo dużym stopniu zależy decyzja zakupowa klienta. Muszą nie tylko przedstawić produkt z ciekawej strony, ale także jego najważniejsze funkcje. No i nie mogą być – kolokwialnie mówiąc – byle jakie. Nawet przy produktach z linii podstawowej, sposób oświetlenia, spójność kolorystyczna i retusz powinny prezentować wysoką jakość.

Gdy potrzebujesz zdjęć do katalogu, billboardu czy do strony internetowej, najlepiej posłużyć się wtedy zdjęciem aranżowanym. Zaaranżować można samo światło, zbudować scenografię w studio lub zorganizować sesję na lokacji, gdzie w ciągu jednego dnia można wykonać zdjęcia kilku lub kilkunastu produktów.

Szczegółowe detale oraz retusz

Projektanci poświęcają dużo uwagi żeby zaplanować grafikę, dział marketingu chce pokazać funkcjonalność, a klienci zobaczyć detale i staranność wykonania produktu. To w detalach często skrywa się informacja o jakości medalu lub statuetki. Dlatego czasem warto przyjrzeć się tematowi z bliska!

Dużą uwagę przywiązuję do usunięcia wszelakich rys, kurzu lub postrzępień, na które nie zwraca się uwagi kiedy mamy produkt w ręku, ale które są widoczne z bliska na statycznym zdjęciu, szczególnie wtedy gdy jest to zdjęcie makro.

Wiele sposobów na oświetlenie

Nawet w ramach jednego produktu, można go oświetlić na kilka różnych sposobów. Mogę użyć światła miękkiego, ostrego, kontrowego lub mieszać je ze sobą w wielu rożnych konfiguracjach. Tonacja może być jasna lub ciemna. 

Dzięki temu możemy wspólnie wypracować styl oświetlenia dla Twoich produktów, tak aby się one wyróżniały na tle konkurencji.

Możliwość optymalizacji

Jeżeli chcesz ograniczyć koszty, ale dalej mieć zdjęcia dużo lepsze niż te dostarczane przez fabrykę, jest kilka sposobów na zmniejszenie ceny za każde zdjęcie. Sugeruję aby nie iść na wszystkie możliwe kompromisy – pomogę jednak w takiej optymalizacji kosztów, aby dopasować zdjęcia nie tylko do budżetu, ale także do miejsca docelowego w którym zdjęcia będą wyświetlane.

01

Wolumen

Im większa ilość produktów do fotografowania, a w szczególności tych tego samego typu, tym niższy koszt jednostkowy zdjęcia.

02

Kadrowanie i ustawienie produktu

Jeżeli nie potrzebujesz wypracowania stałego sposobu na ustawienie narzędzia pod danym kątem, tak żeby np. wszystkie szlifierki wyglądały tak samo na zdjęciach niezależnie od tego kiedy zdjęcia zostały zrobione, obniży to mój nakład pracy. Tak samo jak w przypadku z rezygnacji z nietypowych i wymagających ustawień narzędzia.

03

Oświetlenie

Oświetlenie ustawiam indywidualnie do każdego narzędzia, ale mogę też zastosować bardziej uniwersalny setup, co zmniejszy potrzebny czas na wykonanie zdjęć, czyli koszty.

04

Retusz

Jeżeli zdjęcia będą wyświetlane w niedużej rozdzielczości w social mediach, to nie ma potrzeby robić tak drobiazgowego retuszu jak przy zdjęciach które będą w druku lub na platformach sprzedażowych, które wyświetlają zdjęcia po kompresji i zmniejszeniu rozmiaru.

FILMY REKLAMOWE

Obecnie coraz większe zasięgi robią filmy, które wraz z rozwojem technologii są bardziej dostępne dla każdego, kto zechce tworzyć treści dla swoich potencjalnych klientów i poszerzać świadomość o marce w przestrzeni.

Filmy reklamowe mogą być kręcone w studio lub na lokacji, prezentujące sam przedmiot, jego interakcję z ludźmi lub miks jednego i drugiego.

TWÓJ KANAŁ NA YOUTUBE

Coraz więcej marek – producentów, dystrybutorów czy sprzedawców – robi krok w przód i zaczyna promować się za pomocą swojego kanału na YouTube. Ta forma nie wymaga nakładów na pozycjonowanie SEO lub SEM i jest dużo bardziej naturalna i organiczna w odbiorze. Pozwala za to stworzyć wartościowe treści dla obecnych i potencjalnych klientów, angażuje ich w rozwój marki i tworzy skupioną wokół niej społeczność. Poza tym jest to możliwość pokazania swoich produktów w akcji. 

Mogą to być filmy prezentujące produkt – tak jak film obok – albo vlogi o projektowaniu, designie lub wywiady ze znanymi sportowcami. 

Chcesz dowiedzieć się więcej jak takie filmy mogą wyglądać i wpłynąć w dłuższej perspektywie na wzrost sprzedaży i renomę marki? Zobacz film, który jest obok.

Wieloletnie doświadczenie w fotografowaniu produktów.

Które do tego jest podparte znajomością produktu od samej podszewki. Przez 3 lata zajmowałem się produkcją elektronarzędzi w Chinach dla polskiej firmy, mam na swoim koncie kilkaset sprowadzonych kontenerów i kilkanaście nowych produktów wprowadzonych na polski rynek. Wiem na czym polegają procesy produkcyjne i czym się charakteryzują dane materiały. Widza techniczna – dotycząca produktu ale także i sprzętu fotograficznego i oświetleniowego – połączona z kreatywnością, pozwalają mi pokazać fotografowane przedmioty dokładnie, szczegółowo i z mniej oczywistej perspektywy.

Często zadawane pytania

Wykonuję tylko zaawansowane zdjęcia packshotowe, czyli nie w namiocie ze światłem które nie nadaje charakteru przedmiotowi, jest generyczne i nieciekawe. Cena za jedno zdjęcie packshotowe zaczyna się od 70 PLN kończy na 300 PLN, w zależności od stopnia optymalizacji kosztów produkcji oraz tego jaki efekt chcesz osiągnąć. Minimalny koszt jednego zlecenia to 2000 PLN.

Po zatwierdzeniu kosztorysu, ustaleniu wszystkich szczegółów i ustaleniu terminu, przystępuje do pracy, której efekt zobaczysz po kilku dniach roboczych.

Jest to zależne od wielu zmiennych – od tego ile będziemy kręcili odcinków, w jakiej lokalizacji, kto będzie prowadzącym program itd. Można jednak przyjąć że koszt jednego dnia zdjęciowego to około 3500 PLN i w tej cenie jest nagrywanie materiału na dwie kamery, ustawienie światła i dźwięku (dźwiękowiec na planie), przygotowanie lokacji. Dzień montażu i korekcji kolorystycznej materiału to 1000 PLN. Do tego dochodzą koszty ewentualne, takie jak budowa scenografii (koszt jednorazowy), koszty produkcyjne (noclegi, dojazd etc.) lub opłacenie prowadzącego. Szczegółowy kosztorys mogę przedstawić dopiero po ustaleniu wszystkich detali i warunków współpracy.

Wszystkie filmy są oddawane w 4K, a zdjęcia maja przynajmniej 5000 pikseli na dłuższym boku.

Jeden dzień zdjęciowy w studio to 2000 PLN. Koszty budowy scenografii – jeżeli taką trzeba będzie przygotować – wynajęcia lokacji lub modela, są ustalane podczas planowania koncepcji filmu.

Gotowy do realizacji
Twojego projektu?

Zanim przejdziemy do realizacji, skupmy się pierwsze na Twoich potrzebach. Ich zdefiniowanie pozwoli określić zakres pracy, a dzięki mojemu doświadczeniu pomogę zoptymalizować czas i koszty realizacji. Pracowałem przy setkach realizacji z różnymi klientami, więc śmiało dzwoń – nawet jeżeli nie podejmiemy współpracy, to chętnie pomogę przy Twoim projekcie.

Nazywam się Michał Schabowski i od 8 lat, wraz z grupą osób które mi pomagają, realizuję projekty fotograficzne i filmowe swoje oraz moich klientów.

Pracuje z najlepszymi: Allegro, Axel Springer, Cisco, Intel, Lufthansa, L’Oréal, Citroen, Pratt & Whitney, PZL Mielec, UTC Aerospace, Randstad, MTU Aero, Hamilton Sundstrand, Toyota Dakar, Tchibo, Canal +, Tygodnik WPROST, Śnieżka i wieloma innymi.

© Copyright Canzan.pl

Projekt i realizacja www.miroslawrykala.com

Zdzwonimy się?

Podaj mi swój numer telefonu a oddzwonie do Ciebie